Acordă o atenţie deosebită clienţilor actuali şi vei avea vânzări mai mari

Foto: pixabay.com (Commons Creative – free)

Dacă eşti un întreprinzător (sau manager al unei afaceri) trebuie să întreţii cu clienţii tăi cât mai multe relaţii profesionale, pentru că astfel comenzile tale vor fi mai mari, iar profiturile mai însemnate. De aceea, trebuie să ai cu clientul tău o relaţie armonioasă, de simpatie reciprocă, tratându-l ca un adevărat partener şi prieten; acest gen de relaţii construiesc încredere.

În general, o firmă trebuie să aibă o grijă deosebită faţă de clienţi în următoarele moduri:

  • Prin concentrarea asupra nevoilor clienţilor, astfel încât întreprinzătorul să-şi conformeze produsele sau serviciile acestor nevoi. Cunoaşterea dorinţelor clienţilor se poate face numai prin sondaj de piaţă;
  • Prin acordarea unei atenţii speciale clienţilor nemulţumiţi. De ce? Pentru că un client nemulţumit a găsit că există ceva necurat în această afacere, astfel, clientul nu s-ar fi plâns degeaba. Studiile au dovedit că pentru fiecare plângere auzită, există altele 24 neauzite. De aceea, este necesar să se facă “reparaţiile” necesare. Apoi, firma ar trebui să îşi prezinte scuze clienţilor nemulţumiţi, atât verbal cât si scris, deoarece ele nu costă nimic.
  • Prin folosirea de către persoana care intră în contact vizual cu clientul a zâmbetului cald, a privitului în ochi şi a numelui clientului. Toate acestea fac ca persoana respectivă să se simtă mai comfortabil şi mai bine;
  • Prin punerea de întrebări şi ascultarea cu atenţie a clienţilor;
  • Prin oferirea mai multor servicii excelente clienţilor decât o fac concurenţii;
  • Prin păstrarea legăturii cu clienţii: prin e-mailuri, SMS-uri, telefoane, etc.;
  • Prin întreţinerea unor legături umane: invitarea clienţilor la un meci sau la un concert, oferirea unor cadouri speciale sau felicitări cu ocazia zilei de naştere a clienţilor;
  • Prin întâmpinarea trebuinţelor clienţilor şi depăşirea aşteptărilor acestora;
  • Prin a fi la curent cu toate tendinţele pieţei;
  • Prin implicarea tuturor angajaţilor firmei pentru servirea excelentă a clienţilor;
  • Prin oferirea unor garanţii la livrare. Astfel, la locul de vânzare poate exista următorul afiş: “Dacă ai cumpărat ceva de la noi şi nu vă place, îl primim fără probleme înapoi şi vă vom returna integral banii”. Comparaţi afişul acesta cu afişul care există încă în unele magazine din România: “Marfa vândută nu se schimbă”.

De asemenea, dacă eşti întreprinzător sau manager, trebuie să-ţi tratezi angajaţii în modul în care doreşti ca aceştia să-i trateze pe clienţii tăi. Astfel, această atitudine de entuziasm, de căldură a ta faţă de salariaţii tăi poate fi una contagioasă, devenind o armă de marketing gratuită şi plină de forţă.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *