Produsul “New Coke” introdus de Coca-Cola în 1985 a fost un eşec neprevăzut sau un “complot de marketing”?

Foto: wikimedia.org (Commons Creative – free, prelucrare proprie)

Sâcâită la culmea de concurenţa pe care i-o făcea Pepsi-Cola cu produsul ei ceva mai dulce, Coca-Cola a hotărât în 1985 să înlocuiască vechea formula, cu o versiune mai dulce botezată “Noua Coke” (New Coke). Compania a cheltuit 4 milioane de dolari pe cercetarea de piaţă.

Totuşi, chiar dacă testele au fost pozitive, lansarea pe piaţă a lui New Coke a provocat o adevărată “revoltă naţională”. Cercetătorii evaluaseră gustul, dar neglijaseră ataşamentul afectiv al consumatorilor faţă de Coca-Cola.

S-au primit scrisori furioase, s-au organizat proteste, ba au existat chiar şi ameninţări cu chemarea în justiţie, pentru a forţa păstrarea “produsului adevărat”. Zece săptămâni mai târziu, compania a retras Noua Coke şi a reintrodus formula veche de un secol, sub denumirea Classic Coke, conferindu-i astfel un statut şi mai puternic pe piaţă, chiar obţinând mai multe vânzări decât a avut anterior.

Acest lucru a dus la speculaţia că introducerea lui “New Coke” n-a fost chiar un lucru întâmplător, ci doar un “complot de marketing” pentru a stimula vânzările originale de Coca-Cola; totuşi, corporaţia americană a susţinut întotdeauna că nu a dorit decât să înlocuiască produsul original.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *