Ştii de ce în siglele lui McDonald’s şi KFC apare predominant culoarea roşie?

Chiar, te-ai întrebat vreodată de ce siglele lui “Mc Donald’s” şi “KFC”, cele mai mari companii din domeniul fast-food-ului, prezente în plin pe piaţa României, abundă de culoarea roşie? De ce nu apare verdele, de exemplu? Sau albastrul? Ori negrul, ori maroniul?

E simplu… Totul ţine de minte şi de relaţia dintre mintea umană şi culori, de fapt percepţia pe care mintea o are faţă de culori. Albastru este o culoare care creează o senzaţie de pace şi linişte, iar verdele te duce cu gândul la natură. Maroniul şi, în special negrul, te duce în mod automat la ideea morţii şi a doliului. Aşadar, niciuna din aceste culori nu puteau fi folosite predominant în siglele unor mari corporaţii ce se ocupă de fast-food.

Însă, culoarea roşie este una ideală. Roşul este o culoare excitantă (nu întâmplător şi Coca-Cola are predominant culoarea roşie în sigla ei, pentru că băutura principală promovată – “Coca-Cola” este una excitantă pentru organism). Roşul creează pofte – de mâncare şi de băut, iar alegerea acestei culori în siglele lui McDonald’s şi KFC nu a fost, aşadar, una întâmplătoare.

Să nu uiţi asta niciodată: marile companii ştiu să exploateze subconştientul uman şi de aceea ele folosesc tot felul de trucuri pentru a se adresa clienţilor potenţiali. Concluzia? Dacă vrei să-ţi deschizi o pizzerie, să ai grijă ca în sigla ta să predomine culoarea roşie. Eu unul aş folosi, mai degrabă, culoarea portocalie, care, deşi nu este una atât de excitantă, totuşi portocaliul este o culoare care stimulează pofta de mâncare.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *